۱۳۹۱ تیر ۲۳, جمعه

من نظام پادشاهی میخوام به دلیل اینکه : ...

من نظام پادشاهی میخوام به دلیل اینکه : ...
در دوران شاهنشاهی هخامنشیان اولین منشور حقوق بشر توسط کوروش بزرگ تدوین و به اسم ایران ثبت شد – داریوش بزرگ کانال سوئز را کشف کرد که امروز مردمان مصر درآمد خود از آنرا مدیون پادشاه ما هستند .
در دوران شاهنشاهی ساسانیان اولین دانشگاه ایران بنام جندی شاپور به دستور خسرو پرویز ساخته شد .
در دوران شاهنشاهی صفویان ایران بعنوان قطب اصلی جذب توریسم در آسیا شناخته شد و در دوران شاه عباس ایران ابر قدرت منطقه محسوب میشد .
در دوران شاهنشاهی افشاریه اقتصاد ایران ثبات پیدا کرد و قدرت ایران فزونی یافت و کمترین افتخار نادرشاه بزرگ آن بود که در لشکر کشی اش به هندوستان ثروت سالها زحمت اندوخته حاکمان هندو را در مدت کوتاهی به ایران عطا کرد .
در دوران شاهنشاهی زندیه ایران به دموکرات ترین دوران تاریخی خود پس از اسلام دست پیدا کرد و کریم خان پادشاهی که خود را وکیل و نماینده مردم مینامید و به آن نیز عمل میکرد .
در دوران شاهنشاهی پهلوی رضا شاه ایران را از تجزیه نجات داد – رضا شاه اولین ارتش نوین ایران را بنا نهاد – رضا شاه مردمان کشورم را با سواد کرد – محمدرضا شاه کشورم را در برابر جهانیان یک ابرقدرت منطقه ساخت – محمدرضا شاه پاسپورت ایرانی را اعتبار بخشید – محمدرضا شاه سه جزیره از دست رفته ی ایران را به کشورم باز پس داد – محمدرضا شاه بهداشت و تحصیل رایگان داد – محمدرضا شاه به مادرم اجازه داد هر طور که میخواهد لباس بپوشد – محمدرضا شاه به پدرم اجازه داد که هر چیز میخواد بنوشد – محمدرضا شاه اجازه داد تا خواهرم هر طور میخواد به دانشگاه برود و ترسی از برخورد با او نداشته باشد .
و ... .
من که از پادشاهی در کشورم دل خوش دیدم تا جمهوری !!
بدون تردید اگر جمهوری برای اداره ی یک مملکت مفید بود کوروش بزرگ در دوران حاکمیتش آنرا مطرح مینمود همانطور که 2500 سال پیش وی دم از حقوق بشری زد که امروز حرف اصلی جهانیان است .

۱ نظر:

  1. من که به جرم اظهار نظر در سن شانزده سالگی مدتی در زندان پهلوی بوده ام چه عرض کنم.

    محمدعلی امیدوار

    پاسخحذف