۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

کاگران صنعت نفت که سال 57 اعتصاب کردند با جیب پر وارد معرکه شدند – کارگان امروز که زیر خطر فقر هستند برای اعتصاب نیازمند سرمایه گذاری ها هستند پس بیکار نشینیم .....

با توجه به موقعیت امروز اقتصادی و صنعتی ایران که روز به روز ضعف پایه های صنعت ایران احساس می شود و همچنین اخبار جدید از صنعت نفت حاکی از آن است که به دلیل تحریم نفت ایران و عدم فعالیت شرکت های نفتی اروپایی در صنعت نفت ایران صنعت این کشور از برخورداری وسایل و تکنولوزی روز و پیشرفه برای استخراج نفت روزانه محروم است و عدم توانایی صنعت نفت ایران برای استخراج نفت بیشتر از چاه های زیر زمینی موجب شده است که باز هم نوعی بی ثباتی در اقتصاد ایران روی دهد و همچنین ده ها مشکلات دیگر که صنعت ایران و شرکت ها و کارخانجات دولتی روز به روز با آن مواجه می شوند . خب طبیعتا در چنین شرایطی و در حالی که تحریمات بر علیه رزیم در ایران تلقی می شود دور از ذهن نیست که کارگران صنایع و معادن کشور دست به یک اعتصاب بزرگ بزنند و رسما پایه های سست اقتصاد رزیم را تبر زنند که خود به خود موجبات تغیر رزیم را فراهم خواهد ساخت . اما از نظری دیگر چنین تعاملی نیازمند یک سرمایه گذاری بزرگ است چرا که کارگری که هم اکنون در زیر خط فقر امرار معاش میکند هیچ تضمینی ندارد که در صورت عدم دست به کار شدن و تعطیلی و اعتصاب چه به روز او خواهد آمد ؟ .
درست است که عدم فعالیت کارگران در صنعت نفت ایران در سالهای منتهی به انقلاب 57 بسیار تجربه ای روشن و قابل درک است و همین اعتصاب حتی رزیم را وادار به واردات بنزین از کشور همسایه برای خودروهای نظامی کرده بود اما این اصل رو هم در نظر باید داشت که آن روزها کارگران زیر خط فقر جامعه محسوب نمیشدند و آنها همان کارگرانی بودند که در سهم کارخانجات و صنعت کشور شریک بودند و مسلما از بودجه کافی برای خانه نشینی و امرار معاش خانواده خود برخوردار بودند اما شرایط کرگران امروز که ماهها حقوق خود را دریافت نکرده اند بسیار متفاوت تر است بنابراین چشم همگان به سرمایه ها می رود چه داخلی و چه خارجی . گزینه نخست برای تامین حقوق کارگران در صورت اعتصاب این قشر باید از طریق اصلاح طلبان تامین گردد که اکثریت اصلاح طلبان بالاخص داخل ایران از جمله هاشمی رفسنجانی از سرمایه کلانی برخوردار هستند و مسلما چنین هزینه ای از وی بدور نخواهد بود و دیگر سرمایه ها که میتواند از طریق رهبران اپوزیسیون و رهبران کشورهای مخالف نظام حاکم بر ایران یا سرمایه داران مستقل و خصوصی و تجار صورت گیرد .
پس لطفا کارگران بالاخص کاگران صنعت نفت را حمایت مالی کنیم تا بتوانند دست به یک اعتصاب بزرگ بزنند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر