۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

بلاتکلیفی محرم و نا محرم در اسلام

در دین اسلام بحثی است با مضمون محرم و نامحرم که بسیار به آن تاکید شده است .
اسلام یکسری از افراد را به هر کسی اعم از دختر یا پسر بطور طبیعی محرم میداند از جمله عمه – خاله برای پسر و  دایی – عمو برای دختر و همچنین پدر و مادر برای فرزند . و در این صورت است که پسر در هر سنی میتواند خاله و عمه خود را ببوسد و موی بدون حجاب آنها را نیز ببیند و همچنین یک دختر در هر سنی میتواند دایی و عموی خود را ببوسد و جلوی آنها بدون حجاب ظاهر شود .
اما یک معقوله دیگر هم در اسلام میباشد بنام صیغه ی محرمیت که بین زوجین و دختر و پسر غریبه توسط یک ملا خوانده می شود که مثلا پس از خواندن این صیغه که هیچ یک معنای فارسی آنرا نمیدانند دختر و پسر با هم محرم می شوند و دیگر راحت هستند به انجام هر کاری .......
خب در واقع الان این آقا پسر یا آقا داماد که الان با یک دختر محرم شده قبل تر هم بطور طبیعی با عمه و خاله های خود محرم بوده و هیچ فرقی بین محرمیت با همسر یا خاله و عمه در قرآن دیده نمی شود و چه بسا محرمیت پسر با عمه و خاله خیلی عمیق تر از محرمیت او با زنش باشد که فقط با خواندن یک خطبه عملی می شود پس چرا آن پسر حق دارد زن خود را برهنه مشاهده کند و با او رابطه جنسی داشته باشد اما حق ندارد خاله و عمه خود را برهنه مشاهده کند و رابطه جنسی با آنها داشته باشید یا اصلا با آنها ازدواج کند !!؟؟
همچنین یک دختر که حق ندارد به همان راحتی که با همسر خود میباشد با دایی و عموی خود باشد در صورتی که با هر دوی آنها محرم است! ؟
این یکی از نقص های دین اسلام است که متاسفانه هیچ کسی در مورد آن بحث نمیکند و متاسفانه روحانیون هم وارد جزییات آن نمیشوند یا اینکه قادر به پاسخ آن نیستند یا اینکه مصلحت به پاسخ آن نیست .
ما فقط یاد گرفته ایم بصورت دیکته شده و پیروی از نسل های قبل به دینمان که از قبل برای ما تعیین شده پیروی کنیم و به ما حق هیچ گونه تفکر در باره پیرامون آن نمی دهند .
ما نباید تو سری خور دین باشیم که حاکمان دین این چنین از ما بیگاری بکشند .



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر